technologie starych mistrzów

Ucieranie ultramaryny

W filmie wystąpili:

– pusty kwadrat to oznaczenie czystego pigmentu laserunkowego

– dodatkowy symbol (pięć gwiazdek) oznacza najwyższą światłotrwałość w pięciogwiazdkowej skali

– szpachelka jak to szpachelka, przydaje się do miąchania, przenoszenia i aplikowania farby

– szklany kurant to narzędzie do ucierania pigmentu, tutaj z olejem

– pigment ultramaryny syntetycznej

oraz…

– w roli pierwszoplanowej: olej lniany zagęszczany na słońcu.

Zbieżność bohaterów nie jest przypadkowa. Bo można kupić gotową farbę w tubce. Można zmieszać kupiony pigment z olejem ze sklepu dla plastyków. Albo można też zamówić świeżo wytłoczony olej z siemienia lnianego i zgodnie z recepturą Cennino Cenniniego z XV wieku samemu zagęścić na słońcu. Taki olej schnie szybciej, a po wyschnięciu nie matowieje.

Teraz wystarczy zebrać utartą farbę pędzlem i do roboty!

Share on facebook
Share on pinterest
Share on twitter
Share on email

Terra Rosa spod nóg

Cześć, Michał, jesteśmy w Chorwackim Novigradzie, czy wiesz może, co to jest to takie rdzawe? – Tak. To Terra Rosa. Produkt wietrzenia Krasu i źródło

Więcej »

AKT – PUKAĆ! CZEKAĆ!

Dawno, zarąbiście dawno temu artysta numer jeden podniósł z ogniska niepozorny kawałek spalonej gałęzi (możliwe, że to stało się dzień po tym, jak jaskiniowcy wprowadzili

Więcej »

Brak mi odwagi

Normalnie nie mam problemu, żeby potraktować młotkiem sangwinę, malachit, węgiel czy takie tam. Od wakacji, kiedy ezo.minerals przysłało mi ten pigment, to tak mi się

Więcej »